تشکیل جلسات راهبردی گسترش نقش آموزشی پرستاران و کارکنان تیم سلامت در سطح معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

برگزاری سومین کمیته راهبردی آموزش همگانی وبیماران معاونت درمان ۱۳۹۵/۰۵/۰۵ – ۰۸:۱۹ سومین کمیته راهبردی آموزش همگانی وبیماران روز دوشنبه مورخ ۹۵/۵/۴ در سالن

ادامه

تاثیر اجرای طرح مشاوره و راهنمایی تحصیلی توسط استاد راهنما بر میزان اضطراب دانشجویان کارشناسی پرستاری

تحصیل در سطوح دانشگاهی با توجه به تفاوت در ماهیت آموزشی و تغییر در نقش افراد از دانش آموزی به دانشجویی همواره می تواند با خطرات و آسیب های روانی همچون اضطراب همراه باشد

ادامه

تدوین پیش‌نویس سند ملی کاهش گسست تئوری و عمل در پرستاری ایران

تدوین پیش‌نویس سند ملی کاهش گسست تئوری و عمل در پرستاری ایران نویسندگان: رضا ضیغمی *، علیرضا سعادت جو ۲، پروانه خراسانی ۳، شهلا

ادامه

طراحی و ارزشیابی “فرم ثبت آموزش ‌بیمار” برای ثبت ساختارمند فرآیند آموزش ‌بیمار

طراحی و ارزشیابی “فرم ثبت آموزش ‌بیمار” برای ثبت ساختارمند فرآیند آموزش ‌بیمار نویسندگان: پروانه خراسانی ، مریم‌ رسولی ، منصوره زاغری تفرشی ،

ادامه

Nurse-led action research project for expanding nurses’ role in patient education in Iran: Process, structure, and outcomes

Iran J Nurs Midwifery Res. 2015 May-Jun; 20(3): 387–۳۹۷٫ PMCID: PMC4462066 Nurse-led action research project for expanding nurses’ role in patient education in Iran:

ادامه

مروری بر تاریخچه و تحولات صورت گرفته در آموزش خودمراقبتی به بیماران دیابتی

امروزه آموزش رفتارهای خودمراقبتی به عنوان پایه و اساس درمان دیابت شناخته شده است و پرستاران در امر آموزش خودمراقبتی به بیماران دیابتی جایگاه منحصر به فردی پیدا کرده ‌اند. تاریخچه آموزش خودمراقبتی به بیماران دیابتی از ابتدا تاکنون تحولات گسترده‌ ای داشته است

ادامه

معرفی یک مدل سازمانی نیمه متمرکز برای سازماندهی و گسترش خدمات

آموزش‌بیمار حلقه‌ی فراموش شده مراقبت بالینی اثربخش در مراکز درمانی کشورمان است، نبود سیاست هماهنگ برای سازماندهی نیرو به منظور گسترش خدمات آموزش بیمار

ادامه

گسترش نقش آموزشی پرستاران در اختلالات مزمن غیر واگیر

علی رغم نیاز روزافزون به آموزش بیمار، پرستاران هنوز در ایفای نقش آموزشی دچار نقصان هستند. گسترش نقش، راهی برای توسعه‌ی سازمان و ظرفیت‌سازی برای پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری بیشتر آموزش بیمار است

ادامه